Nowoczesne sposoby promocji i marketingu

Nowoczesne sposoby promocji i marketingu

Marketing, czyli proces znajdowania, przewidywania czy wreszcie zaspokajania potrzeb konsumentów zrodził się w zasadzie już wtedy, gdy człowiek zajął się handlem. Idąc tym tokiem myślenia łatwo można zauważyć, iż działania marketingowe towarzyszą człowiekowi przynajmniej od kilku tysięcy lat, a zapewne można byłoby dowodzić, że o wiele dłużej. Jeśli chodzi o promocję, sprawa ma się podobnie. Nic zatem dziwnego, że na przestrzeni dziejów zarówno marketing, jak i promocja uplasowały sobie drogę na szczyt w kontekście szeroko pojętego handlu i świadczenia różnorodnych usług. Dziś wielu medioznawców, handlowców czy osób zajmujących się biznesem twierdzi, że bez odpowiedniej promocji czy działań marketingowych na rynku nie można przetrwać zbyt długo. Nie bez powodu utarło się zresztą powiedzenie, iż „reklama jest dźwignią handlu”. Co ciekawe, ta ostatnia na przestrzeni lat znacznie się zmieniała. Stare sposoby promocji i przetarte działania marketingowe w dobie dwudziestego pierwszego wieku nie przyniosłyby takiego sukcesu i zainteresowania ze strony konsumenta jak te, które tworzone są dziś w oparciu o nowoczesne technologie oraz innowacyjne rozwiązania z zakresu marketingu. Jakie działania związane z szeroko pojętą reklamą można dziś zatem wymienić mówiąc o nowoczesnej promocji? Okazuje się, że zarówno w przypadku marketingu, jak i w przypadku promocji i reklamy jest ich całkiem sporo. Krótko o historii i zasadach działania marketingu Choć wydaje się, że działania marketingowe nieobce były człowiekowi nawet w starożytności, o właściwym marketingu możemy mówić dopiero w kontekście ostatnich kilkuset lat. Wszystko zależy od tego, gdzie szukać genezy jego powstania i rozprzestrzenienia. Wielu badaczy uważa, że momentem przełomowym był rok 1450, czyli wynalezienie druku przez Gutenberga. Inni sądzą z kolei, że rewolucja techniczno-przemysłowa na przełomie wieków XVIII i XIX przyczyniła się do...