Kubek – gadżet w każdym domu

Kubek – gadżet w każdym domu

Gliniane, plastikowe, szklane. Wysokie, szerokie, okrągłe i kwadratowe. Kubki – bo o nich tym razem mowa – mimo swojego banalnego przeznaczenia, zaskakują niejednokrotnie kolorem, kształtem czy namalowaną grafiką. W ostatnim czasie producenci tego rodzaju naczyń prześcigają się w tworzeniu coraz to bardziej oryginalnych i zaskakujących produktów. Co więcej, konsumenci właśnie na takie kubki czekają. W dobie dwudziestego pierwszego wieku zwyczajność i sztampowość we wszystkich aspektach życia przechodzi do historii. Nawet zapraszając gości na kawę czy pijąc herbatę w biurze, chcemy w jakimś stopniu się wyróżnić. Choć wydaje się to nieco dziwne, nieprzeciętny kubek może takie zamierzenie spełnić. Oferta odnośnie wspomnianych wyrobów jest na rynku niewyobrażalnie różnorodna. Warto jednak wiedzieć, które kubki kupujemy dzisiaj najczęściej oraz dlaczego w pewnych sytuacjach są one wykorzystywane do celów innych niż wyłącznie użytkowe.

Kubek – przedmiot użytkowy czy ozdobny

Trudno ocenić dzisiaj, czy kubek jest przedmiotem użytkowym, czy też może działa na nasze poczucie estetyzmu. Niewątpliwie granica między tymi dwoma pojęciami już jakiś czas temu zaczęła się zacierać. Coraz częściej konsumenci oczekują od produktów zarówno funkcjonalności, jak i oryginalności czy właśnie estetyczności. Jak jednak sprawić, by zwykły kubek rzeczywiście zyskał niesztampowy wygląd? Odpowiedzią na to pytanie może być między innymi technika grawerowania, którą często wykorzystuje się przy produkcji kubków. 

poznańMetody grawerowania kubka

W ostatnim czasie bardzo modne stało się grawerowanie różnych sentencji, cytatów bądź powiedzonek. Często umieszcza się je właśnie na kubkach. Dzięki takim zabiegom kubek doskonale sprawdzi się jako wyjątkowy prezent (zwykłe naczynie raczej nie wzbudziłoby wielu pozytywnych emocji), na przykład z okazji imienin, rocznicy czy chociażby urodzin. Warto przy tym wspomnieć, że na przestrzeni kilku ostatnich lat wyodrębniły się różne sposoby grawerowania wzorów i tekstów na kubkach. Najczęściej produkty uzyskane w wyniku zastosowania tych technologii to tak zwane kubki piaskowane.

  1. Piaskowanie

    Metoda piaskowania jest wykorzystywana przy grawerowaniu kubków bardzo często. Przebieg wspomnianego procesu nie jest skomplikowany. Pierwszym krokiem jest przygotowanie produktu do piaskowania. W tym celu należy zakryć miejsca, które nie będą poddane naszym działaniom. Samo piaskowanie najczęściej odbywa się przy użyciu specjalnego pistoletu zasilanego sprężonym powietrzem. Po skończonej pracy kubek (lub inny element poddany piaskowaniu) należy oczywiście umyć i osuszyć. Przy posiadaniu odpowiednich narzędzi, proces piaskowania można przeprowadzić w domu, jednak zwykle wymaga to pewnych umiejętności.

  2. Oszronione

    Bardzo ciekawą metodą ozdabiania czy też grawerowania kubków jest tak zwany proces szronienia. Nazwę stosuje się przede wszystkim dlatego, że po zastosowaniu odpowiednich kroków uzyskuje się efekt kubków „oblodzonych” (czyli pokrytych szronem). Kubki mogą być oszronione całkowicie, dzięki czemu zostaje nadany efekt półprzezroczystości. Innym pomysłem na wykorzystanie tej techniki są oszronione wzory na kubku ceramicznym.

Często obie wskazane techniki łączy się ze sobą, by uzyskać lepszy efekt estetyczny.

Kubek a ceramika reklamowa

Techniki grawerowania sprawiły, że na obiektach ceramicznych może pojawić się w zasadzie wszystko, czego tylko zapragniemy. Nie omieszkają korzystać z tego firmy, instytucje oraz różnego rodzaju działalności. Wszystko po to, by za pomocą zwykłego przedmiotu i przy zużyciu niskich nakładów finansowych zaistnieć w świadomości swoich stałych oraz potencjalnych klientów. Logo firmy umieszczone na różnych produktach jest dzisiaj bardzo powszechnym widokiem. Kubek – wykorzystywany przez człowieka w zasadzie każdego dnia kilkakrotnie – stanowi w tym kontekście idealny obiekt promocyjny. Na przestrzeni ostatnich kilku lat rozwinęło się nawet pojęcia ceramiki reklamowej. Wiele firm zajmujących się grawerowaniem proponuje innym spółkom możliwość zamówienia kubków (a także szklanek, kufli czy filiżanek) z własnym logo lub alternatywnie ze znanym sloganem. Wszystko po to, by zbudować markę i zaistnieć w świadomości większej grupy odbiorczej. Sądząc po ilości tego rodzaju produktów firmowych na rynku, opisana metoda sprawdza się w bardzo wielu miejscach.

Kubek a oryginalny prezent

Kubki szronione, kubki piaskowane czy wreszcie kubki grawerowane to również wspaniały pomysł na prezent. Należy jednak wiedzieć, jaki cytat, obrazek czy tekst spodoba się obdarowanej osobie. Obok elementów graficznych można skupić się również na kształcie kubka. Te ostatnie są bowiem dostępne w bardzo wielu opcjach. W sklepach online można znaleźć między innymi kubki w kształcie serc, owoców, obiektywów czy nawet zębów i sedesów. Wydaje się zatem, że na pierwszy rzut oka zwykły kubek może sprawić wielką radość dentystom, fotografom czy ukochanym. Warto wspomnieć również o tak zwanych fotokubkach, które w ostatnim czasie robią na rynku karierę. Aby zamówić taki produkt, wystarczy jedynie przesłać zdjęcie do firmy odpowiedzialnej za produkcję kubka. Pomysł jest ciekawy i jednocześnie niedrogi. Być może dlatego cieszy się tak dużą popularnością.

Kubek rzeczywiście jest dzisiaj gadżetem, którego obecność okazuje się niezbędna zarówno w pracy, jak i w domu. Osoby lubiące oryginalne i ciekawe rozwiązania, mogą dzisiaj liczyć na szeroką ofertę tego typu naczyń oferowanych na rynku. Nie tylko w sferze prywatnej, ale również w kontekście szeroko rozumianego marketingu.  

Skills

, , , ,

Posted on

Lipiec 17, 2014